Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
aut Uitslag Race
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Bernie Ecclestone

De meest bizarre F1-ideeën: extra pitstops voor winnaars

In de Formule 1-wereld ontstaan met regelmaat de meest krankzinnige ideeën om de sport 'aantrekkelijker' te maken. Zeker met Bernie Ecclestone aan het roer hebben we diverse bijzondere mislukkingen gehoord. Vandaag bespreken we het idee van de extra pitstops voor GP-winnaars.

Aan het eind van jaren '80 van vorige eeuw domineerde McLaren met Ayrton Senna en Alain Prost de sport, zoals ook Mercedes in de voorbije jaren de sport domineerde. F1-opperhoofd Bernie Ecclestone kon er niet van genieten en kwam met een absurd idee op de proppen. Winnaars zouden voortaan extra pitstops moeten maken in volgende races.

Dat betekent, vertaald naar het tijdperk van nu, dat Sebastian Vettel in 2018 na de Grand Prix van Australië een extra pitstop had moeten maken in Bahrein. Maar daar bleef het volgens de plannen van Ecclestone niet bij. Had Vettel vervolgens wéér gewonnen, dan moest hij de daaropvolgende races zelfs twee verplichte extra pitstops maken.

Het aantal opgelegde bezoekjes aan de pitcrew kon oplopen tot een maximum van drie. Het idee kwam tot opluchting van velen nooit van de grond. Zelden werd er een zuiverder voorbeeld van competitievervalsing geopperd dan toen door Ecclestone in 1989.

Breaking Horner will excuses van Hamilton