Voor het begin van het seizoen. Althans, het oorspronkelijke begin van het seizoen, kwam het tweede seizoen van de Netflix-serie over Formule 1 genaamd Drive to Survive uit. Het eerste seizoen was een groot succes, zo ook volgens F1-baas Ross Brawn, die tegenover Autosport uitlegt waarom. "Het is mooi dat de fans zo de andere kant van de Formule 1 kunnen zien. Normaal zien de meesten alleen de race en wat interviews, maar via de Netflix-serie krijgen ze nu ook echt een kijkje achter de schermen, zowel op de circuits, als in de fabrieken van de teams", zo stelt de Brit vast. "Ik denk dat het de Formule 1-fans echt een fascinerende blik achter de schermen heeft gegeven. Bovendien hebben we gemerkt dat de serie ook erg aantrekkelijk is voor mensen die niet per se racefan zijn, die vervolgens na het kijken van de serie plots wel tot racefans zijn omgetoverd." Dat is ook niet onopgemerkt gebleven bij de organisatoren van de Grands Prix wereldwijd, die duidelijk merken dat de populariteit van de sport is gegroeid, zo vertelt Brawn: "Verschillende promotors van verschillende Grands Prix hebben afgelopen seizoen gemerkt dat er meer interesse is in de Formule 1, die voornamelijk is voortgevloeid uit de Netflix-serie." "Al met al is de creatie van deze serie een van de voorbeeldinitiatieven waarmee we de Formule 1 naar een nieuw niveau hopen te tillen." Het corona-monster heeft de Formule 1 volledig in haar greep. Autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen bespreken de gevolgen voor de autosport.
Meest gelezen