Op donderdag moeten de teams verplicht hun auto's presenteren aan de FIA, waarbij een woordvoerder van elk team het bestuursorgaan op updates wijst. Dit weekend echter zijn er bij zowel Red Bull als Ferrari als Mercedes geen updates aangemeld.
Dat een achtervleugel zoals op de foto hierboven afwijkt van wat we vorige week op Spa-Francorchamps zagen, laat zich verklaren door het feit dat men daar specifiek met een low dowforce-vleugel reed, terwijl men voor Zandvoort teruggrijpt naar een meer high downforce-vleugel. Het betreft dus geen updates, maar een vleugel waar eerder ook al mee is gereden.
Enkel Alpine, AlphaTauri, Williams en Alfa Romeo hebben updates meegenomen, zij het kleine. Laatstgenoemde team heeft de vorm van de brake ducts aan de achterzijde wat aangepast, om zo méér lucht direct naar de diffuser te geleiden.
Alpine ondertussen komt met licht gewijzigde voor- en achtervleugels op de proppen voor méér downforce en minder drag, terwijl AlphaTauri het met hetzelfde doel enkel bij een geüpdatete achtervleugel houdt.
De update aan de Williams is het kleinst. Daar hebben ze de wing enplates van de voorvleugel licht gewijzigd voor een iets gewijzigde belasting van de vleugel om zo de balans aan de voorzijde in relatie tot de rest van de auto te verbeteren.
Anderen bekeken ook:
Het F1-seizoen is afgelopen, maar RacingNews365 gaat volle bak door. Op 13 december kan jij aanwezig zijn bij ons live event. Een toffe F1-avond met een live F1-podcast met Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk! Tevens ga jij gaat ook zelf racen in een simulator! Ben je een echte kenner? Dat mag je bewijzen in de pubquiz, met toffe prijzen!
Kortom, het ideale avondje uit!
Bestel snel jouw tickets op=op