Het is publiek geheim dat de RB14 van Red Bull het beste chassis heeft, maar dat Verstappen kansloos is op de (semi-)snelle circuits omdat zijn Renault-motor te weinig vermogen levert. Een zege op een circuit als Monza is dan ook nagenoeg uitgesloten. Gelukkig staan er nog minimaal vijf circuits op de Formule 1-kalender waarop de Nederlander kansrijk is. Grand Prix Hongarije Al dit weekend ligt er een reële kans voor Max Verstappen. De Hungaroring is een Mickey Mouse-circuit. Een kort en bochtig baantje waar Max met zijn Red Bull in de bochten het verschil kan maken. Het rechte stuk is zeer kort en het percentage dat de coureurs vol gas rijden is relatief laag. Factoren die in het voordeel van Red Bull zijn. Grand Prix Singapore Red Bull gaat traditioneel bijzonder goed op het stratencircuit en beschouwt Singapore als DÉ kans op een zege. Vorig jaar kwalificeerde Max Verstappen zichzelf als tweede, maar ging het mis bij de start door een startcrash met de Ferrari's. Grand Prix Japan Het circuit van Suzuka is een echt rijderscircuit. De beroemde eerste sector met de Esses zijn op het lijf geschreven van de Red Bull. Nadelig zijn wel de twee lange rechte stukken die vol gas worden genomen. Vorig jaar finishte Verstappen hier als tweede, waarbij hij het Lewis Hamilton zeer moeilijk maakte.
Grand Prix van Amerika Het Circuit of the Americas (COTA) is een circuit dat Max Verstappen uitstekend ligt. In 2015 werd hij er al vierde in de Toro Rosso en in 2017 rukte hij na een gridstraf op tot de derde positie, die hij af moest staan na een onreglementaire inhaalactie op Raikkonen. De rechte stukken zijn nadelig voor de Bulls, maar COTA kent voldoende bochten om veel te compenseren. Grand Prix van Mexico Qua lay-out is het niet direct op het lijf geschreven voor Red Bull zou je zeggen, maar de afgelopen twee seizoen was Verstappen er de smaakmaker. In 2016 knokte hij met Vettel, maar verloor zijn podiumplaats na een tijdstraf. Vorig jaar liep Max zijn allereerste poleposition mis op enkele duizendsten. De dag erna wist hij de race met overmacht te winnen. Door de hoge ligging van het circuit zijn de verschillen in motorvermogen kleiner, wat in het voordeel van de Renault-motor is. In het stadiongedeelte was Verstappen vorig jaar heer en meester.
Meest gelezen