Anno 2019 zijn er nog vijf droogweercompounds, deze dragen getallen van één tot en met vijf waarbij de C1 het hardste is en de C5 het zachtste. Voor de Grand Prix van Australië beschikten de Formule 1-coureurs over de C2, de C3 en de C4.
Pirelli liet in een eerder stadium weten diezelfde drie compounds mee te nemen naar de Grands Prix van China en Azerbeidzjan. Over een week, wanneer het GP-weekend in Bahrein plaatsvindt, zullen de C1, C2 en C3 hun opwachting maken. Zodoende mag de hardste compound van het setje eens delen in de actie. Tijdens de Spaanse GP is het wederom aan de hardste drie compounds, waarop er twee weken na het treffen in Monaco in Canada met de C3, C4 en C5 wordt gereden. Voor overzeese races maakt Pirelli de bandenselectie altijd een aantal weken eerder bekend - vandaar dat de keuze voor Canada al was gemaakt, en die van Monaco vandaag (donderdag) binnen kwam. Aangezien er voor Monaco is gekozen voor onder meer de C5, zal de zachtste Pirelli-band haar debuut maken op het Circuit de Monaco in Monte-Carlo.
Meest gelezen