vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr

F1-stand

  • 1 HAM 68
  • 2 BOT 62
  • 3 VER 39
VT1 vr 26 apr 11:00 12:30
VT2 vr 26 apr 15:00 16:30
VT3 za 27 apr 12:00 13:00
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Esteban Ocon

Deze coureurs moeten vrezen voor hun carrière in de Formule 1

Het Formule 1-veld voor 2019 neemt steeds concretere vormen aan. Een spectaculair silly season zorgt voor verrassingen op de grid, maar ook voor grote teleurstellingen bij diverse coureurs. Racingnews365 zet drie coureur op een rij die moeten vrezen voor hun carrière in de koningsklasse van de autosport.

Stoffel Vandoorne

Gepresenteerd als de opvolger van Fernando Alonso destijds bij McLaren. De Belg stond te boek als zeer groot talent en won alles wat er te winnen was op weg naar de Formule 1. Met een indrukwekkende debuutrace in 2016, als eenmalige vervanger voor de geblesseerde Alonso, maakte hij direct indruk. Een tiende plaats, voor McLaren-coureur Jenson Button, was een uitstekend resultaat.

Na een moeizame start in 2017 klom Vandoorne na de zomerstop uit het dal en wist hij het steeds vaker Alonso lastig te maken. De verwachtingen, en ook zijn eigen verwachtingen, voor 2018 waren hooggespannen, maar geen moment kon de Belg imponeren. Deels door eigen toedoen, deels door een matige McLaren en deels omdat het Britse team alle pijlen richtte op het pleasen van Alonso. De Spanjaard genoot in alles de voorkeur ten opzichte van Vandoorne: was er één nieuwe voorvleugel dan ging die naar ‘Nando’, waren er twee stuks dan gingen die eveneens naar hem.

Voor Vandoorne is er in 2019 geen plaats meer bij McLaren. Het wrange is dat Alonso vertrekt en zijn gedroomde opvolger de wacht wordt aangezet. Nieuwkomer, en eveneens lieveling van de hogere legerleiding, Lando Norris en Carlos Sainz nemen plaats in 2019.

Marcus Ericsson

Met de presentatie van Antonio Giovinazzi zit de actieve F1-carriére van Marcus Ericsson er waarschijnlijk op. De Zweed debuteerde in 2014 voor Caterham en rijdt sinds 2015 bij het Zwitserse Sauber. Niet op basis van zijn talent of zeer bijzondere prestaties, maar wel door de miljoenen die sponsor Silanna meebracht.

Dit seizoen werd Ericsson zoek gereden door rookie Charles Leclerc die zijn sterke optredens beloond zag worden met een overstap een Scuderia Ferrari. Ondanks het vertrek van de Monegask is er geen plaats meer binnen het team van Sauber. Kimi Raikkonen bewandelt de omgekeerde weg en Ferrari schoof Antonio Giovinazzi naar voren. Voor Ericsson rest alleen een plaats als derde rijder, waarmee zijn F1-carrière er definitief op lijkt te zitten.

Esteban Ocon

Zeer snel en getalenteerd, maar waarschijnlijk in 2019 met lege handen. De overname van Force India door het consortium rondom Lawrence Stroll betekent dat zoonlief Lance in 2019 de positie van Ocon in gaat nemen bij Force India. Een scenario waarmee vooraf geen rekening werd gehouden door motorleverancier Mercedes, waar Ocon onder contract staat.

De Fransman leek op weg naar Renault, totdat Ricciardo met zijn sensationele overstap zorgde voor een bom onder het silly season. Niet alleen bij Renault gooide dit de deur in het slot, maar ook bij McLaren lagen er geen mogelijkheden meer. Hierdoor verdwijnt een van de grootste F1-talenten zeer waarschijnlijk in 2019 van de grid. Doodzonde, maar voor Ocon gloren er nog kansen indien Mercedes haar protegé in de toekomst wel de steun verleent die nodig is om terug te keren. Iets waarin het faalde bij Pascal Wehrlein.

RN365 Special
De rivaliteit tussen Lewis Hamilton en Sebastian Vettel

Vettel en Hamilton zijn al meer dan tien jaar de absolute favorieten in de Formule 1. We duiken in hun opvallende relatie als rivalen.

Lees meer