Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Deze Formule 1-circuits willen Verstappen en zijn collega's terug op de kalender

Eénentwintig circuits staan er op de Formule 1-kalender van 2018 en nog veel meer dan dat aantal hebben het verlangen om op een toekomstig programma te worden vermeld. Races in Kopenhagen, Miami, Vietnam, Argentinië of misschien zelfs wel Nederland hebben de roddelende revue inmiddels al gepasseerd. Maar welke circuits willen Max Verstappen en zijn collega's nu op de kalender?

Wat de gegadigden willen is duidelijk, wat de coureurs ervan vinden echter onbekend. Racingnews365 vroeg het viertal dat de tweede persconferentie op donderdagmiddag bevolkte naar hun mening.

“Anderstorp in Zweden”, zegt Marcus Ericsson niet geheel toevalligerwijs. De Zweedse Sauber-coureur verwijst naar het circuit waar in de jaren ’70 werd gereden. “Dat voldoet heden ten dage natuurlijk niet meer aan de Formule 1-standaard. Toch denk ik dat het goed zou zijn als er een Grand Prix in Scandinavië zou worden georganiseerd”, denkt Ericsson hardop. “We hebben een behoorlijke geschiedenis in de autosport en er zijn veel F1-fans in Zweden, Denemarken en Finland.” Wat betreft Lance Stroll worden nieuwe permanente circuits overgeslagen. “Ik denk aan een stratencircuit”, laat de Canadees weten. “Miami klonk goed, maar dat zit er zoals we inmiddels weten voorlopig nog niet in. Laat er dan maar een ander stratencircuit op de kalender komen.” Een circuit dat evenals Anderstorp in het verleden op de kalender stond en bovendien een behoorlijke F1-geschiedenis weet te overleggen, is Imola. Het baantje in Italië deed jarenlang dienst als gastheer van de Grand Prix van San Marino en Stoffel Vandoorne vindt het zonde dat hij nooit met een F1-wagen op het circuit heeft kunnen racen. “Imola is mijn keuze, als ik de kalender aan mocht passen. Ik vond het op de computerspelletjes al een geweldige baan en heb er in het verleden graag mogen rijden. Het is doodzonde dat het circuit niet meer aan wordt gedaan.” Ten slotte is daar Max Verstappen. De Nederlander laat zich niet verleiden een keuze te maken tussen het Circuit Zandvoort en het TT Circuit in Assen: hij wil het liefst een F1-race rijden in de straten van Macau. “Mijn keuze valt daarop, maar dan moeten we er wel voor zorgen dat er meer ruimte komt!”, zegt de thuisheld met een knipoog.

Viaplay
x
Sponsor 'Ferrari kaapt grote sponsor Mercedes en evenaart megadeal Red Bull'