Red Bull Racing komt naar Silverstone met een serie subtiele aanpassingen aan de vloer van de RB21. De vorm van de vloer is herzien om de drukverdeling langs de lengte van de wagen te optimaliseren, waardoor er meer downforce gegenereerd kan worden zonder dat de luchtstroming instabiel wordt. Daarnaast zijn de vloerfences – verticale elementen die de lucht onder de auto begeleiden – licht zijwaarts verplaatst aan de voorzijde. Dit helpt om de drukverdeling verder te optimaliseren, wat bijdraagt aan een efficiëntere werking van het aerodynamisch platform.
Geen radicale ingrepen dus, maar het finetunen van een concept dat men nog steeds niet altijd op en top weet te doorgronden. De updates zijn erop gericht de basis van de RB21 verder te verbeteren en de balans en stabiliteit nog consistenter te maken – precies wat nodig is op een baan als Silverstone, waar hoge snelheden en vloeiende bochten het verschil maken.
McLaren daarentegen pakt het rigoureuzer aan. Het team uit Woking heeft voor dit weekend een volledig nieuwe vloer meegebracht. Volgens hun toelichting is het hele vloeroppervlak aangepast met als doel een betere luchtgeleiding en een herverdeling van de zuigkracht onder de auto. Dit moet resulteren in meer downforce én een verbeterde algemene aerodynamische efficiëntie.
Daar blijft het niet bij: ook de achterhoek van de auto is aangepakt, met een gewijzigde inlaat bij het remsysteem. Deze aanpassing verbetert niet alleen de koeling van de remmen, maar zorgt ook voor een schonere en stabielere luchtstroom naar de achterzijde van de wagen – cruciaal voor grip en tractie.
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in Groot-Brittannië, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!