Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul

Tweede vrije training

  • 1 HAM 1:04.304
  • 2 BOT 1:04.501
  • 3 PER 1:04.945
VT3 za 04 jul 12:00 13:00
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
aut Uitslag VT2
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Max Verstappen

Dit wil Max Verstappen veranderen aan de Formule 1

De Formule 1 gaat momenteel door een transitieperiode. In 2021 gaan de technische en sportieve reglementen op de schop, aerodynamisch werd daar dit jaar een voorzet voor gegeven. Mocht Max Verstappen het voor het zeggen hebben, dan weet hij wel waar de Formule 1 in zijn ogen naartoe moet.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Max Verstappen zou in eerste instantie de banden willen veranderen, zo legt hij uit in een interview georganiseerd door Jumbo: "De banden zijn op dit moment veel te gevoelig en raken snel oververhit, waardoor je sneller gaat glijden en we elkaar niet meer kunnen volgen."

Voor inhaalacties leunt de Formule 1 anno 2019 op het DRS-systeem, iets waar Max Verstappen het liefst zo snel mogelijk vanaf wil: "We moeten toe naar een sport waarin we niet langer afhankelijk zijn van DRS. Hetzelfde geldt overigens voor motoren, die zijn ook té bepalend voor prestaties", vervolgt de Red Bull-coureur.

"De verschillen zijn te groot. Het kampioenschap wordt vrijwel altijd gewonnen door het team met de sterkste motor, iets wat kan worden voorkomen als de prestatieverschillen tussen de twintig en dertig pk blijven liggen", aldus Verstappen, die tevens vindt dat de verschillen tussen de topteams en de achtervolgende teams minder groot zouden moeten worden.

"De aerodynamica van de auto's anno nu is zeer geavanceerd. Nooit werd er meer neerwaartse kracht gegenereerd dan nu, met enorme bochtensnelheden tot gevolg. Ook dat is voor Verstappen geen must. "Het hoeft voor mij niet zo hard te gaan als nu. Ik vind het belangrijker dat we met elkaar kunnen racen, zonder dat bij het minste tikje waarbij er iets afbreekt we direct een halve seconde per ronde verliezen."

Speel mee (gratis!) met de RacingNews365 Bingo tijdens de GP van Oostenrijk en win te gekke prijzen!

Claim je Bingo kaart

RN365 Nieuwsdossier Het laatste Max Verstappen nieuws

Breaking Officieel: Red Bull verliest protest tegen DAS-systeem Mercedes