Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Dit wil Max Verstappen veranderen aan de huidige Formule 1-auto's

De Formule 1-auto's zijn in de afgelopen jaren flink gewijzigd. Ten opzichte van tien jaar geleden zijn ze langer, breder en ongeveer 100 kilo zwaarder. Max Verstappen zou desgevraagd wel wat zaken aan willen passen.

De nieuwe generatie Formule 1-auto's heeft meer downforce dan ooit te voren. De bochtensnelheden ligger hoger dan ooit en de brede banden bieden volop grip. Toch wil Max Verstappen wel het een en ander wijzigen aan deze auto's.

Inhalen in de Formule 1 is al decennialang een probleem. Talloze maatregelen zijn ingevoerd, waaronder het DRS-systeem. Verstappen zou de auto's flink onder handen nemen als hij het voor het zeggen had. "Ik zou de vloer van de auto groter maken, zodat je veel meer mechanische grip en downforce vanuit de auto zelf genereert. De voor- en achtervleugel zouden kleiner en minder gecompliceerd moeten zijn", laat de Red Bull-coureur op zijn site weten. Qua racen vindt Verstappen de auto waarin hij debuteerde nog het leukste om mee te racen. "In 2015 was racen veel leuker dan nu, omdat je toen ondanks een slechte kwalificatie nog naar voren kon rijden. Nu kom je vast te zitten achter je voorganger. Hopelijk wordt dit in de toekomst beter." Kwalificeren daarentegen is wel een feest in de huidige auto: "Ze zijn dan echt geweldig om te rijden, op circuits als Singapore of Spa. De hoeveelheid grip die je dan hebt, dat is echt een feest!"

Viaplay
x
Max Palmer: "Verstappen kon kampioenschap beslissen, maar zette zichzelf buitenspel"