Formule 1-eigenaar Liberty Media is druk bezig de show die de Formule 1 is te verbeteren. Voor het thuispubliek hoort daar vanaf 2018 een nieuw televisieplan bij. Commercieel directeur Sean Bratches deed in gesprek met Motorsport daarover het een en ander uit de doeken. De belangrijkste punten (tot nu toe): Lagere cameraposities voor een beter gevoel van snelheid 25 spotter naast de baan die regisseurs wijzen op inhaalacties Mijl per uur-aanduidingen voor de landen waar dat de norm is
De nieuwe maatregelen hebben als doel de sport makkelijker te maken om te volgen, ook voor de leek. Liberty Media heeft daarom een ijkpersoon bedacht, een fictief persoon op wie ze hun nieuwe filosofie baseren. Deze is 22 jaar oud en kijkt voor het eerst Formule 1, samen met een goede vriend die zich wel al liefhebber noemt. Bratches maakte tevens bekend welke landen als eerste profiteren van de nieuwe streamingsdient die in samenwerking met nationale televisieomroepen gestalte moet krijgen. "We starten in China, de Verenigde Staten, Latijns Amerika, Duitsland, Frankrijk en een aantal Noordse landen. Dit zijn landen waar we ons toegang hebben kunnen verschaffen, waar het in andere landen moeilijk is om vanwege mediarechten toestemming te krijgen voor dit soort projecten."
Meest gelezen