Dit zijn de nieuwe televisieplannen van de Formule 1

De Formule 1 heeft een deel van de nieuwe televisieplannen voor de Formule 1 onthuld. Nederland maakt echter vooralsnog geen deel uit van de plannen.

Nieuwe streamingsdienst wordt in beperkt aantal landen gelanceerd.

Formule 1-eigenaar Liberty Media is druk bezig de show die de Formule 1 is te verbeteren. Voor het thuispubliek hoort daar vanaf 2018 een nieuw televisieplan bij. Commercieel directeur Sean Bratches deed in gesprek met Motorsport daarover het een en ander uit de doeken.

De belangrijkste punten (tot nu toe):

  • Lagere cameraposities voor een beter gevoel van snelheid
  • 25 spotter naast de baan die regisseurs wijzen op inhaalacties
  • Mijl per uur-aanduidingen voor de landen waar dat de norm is

De nieuwe maatregelen hebben als doel de sport makkelijker te maken om te volgen, ook voor de leek. Liberty Media heeft daarom een ijkpersoon bedacht, een fictief persoon op wie ze hun nieuwe filosofie baseren. Deze is 22 jaar oud en kijkt voor het eerst Formule 1, samen met een goede vriend die zich wel al liefhebber noemt.

Bratches maakte tevens bekend welke landen als eerste profiteren van de nieuwe streamingsdient die in samenwerking met nationale televisieomroepen gestalte moet krijgen.

"We starten in China, de Verenigde Staten, Latijns Amerika, Duitsland, Frankrijk en een aantal Noordse landen. Dit zijn landen waar we ons toegang hebben kunnen verschaffen, waar het in andere landen moeilijk is om vanwege mediarechten toestemming te krijgen voor dit soort projecten."

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen