Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Indycar

'Drie IndyCar-sterren die het in de F1 op kunnen nemen tegen Verstappen en Leclerc'

Terwijl de Formule 1 fors aan populariteit blijft winnen in de Verenigde Staten noemt voormalig F1-coureur en IndyCar-legende Bobby Rahal drie IndyCar-coureurs die het in zijn ogen in de Formule 1 op zouden kunnen nemen tegen jongens als Max Verstappen en Charles Leclerc.

Indy 500 start 2022
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © IndyCar

Voormalig Formule 1-coureur- en teambaas Bobby Rahal heeft drie namen genoemd van IndyCar-coureurs die in zijn ogen ook in de Formule 1 zouden kunnen meestrijden om de grote prijzen.

De 69-jarige IndyCar-legende is een vertrouwd gezicht binnen de IndyCar-paddock sinds het begin van de jaren '80 en zag hoe coureurs als Michael Andretti en Jacques Villeneuve het racen in Amerika verruilden voor een F1-avontuur.

Maar nu de Formule 1 groter wordt in Amerika dient de vraag zich aan: zijn er IndyCar-coureurs die het in de Formule 1 op zouden kunnen nemen tegen talenten als Max Verstappen en Charles Leclerc? Rahal antwoordt in de podcast Beyond the Grid: "Ja", waarna hij drie namen noemt.

De eerste naam die Rahal noemt is dan van Colton Herta, de jongste winnaar ooit in de IndyCar en zoon van IndyCar-grootheid Bryan Herta. Hij is als ontwikkelingscoureur verbonden aan het McLaren Formule 1-team, maar komt in Amerika uit voor Andretti. De verwachting is dat hij dit seizoen ergens een keer in een F1-bolide zal stappen: "Hij beschikt over veel potentieel. Hij is erg jong en heeft nog een heel traject voor zich. Hij blijft nog wel een tijdje hangen", aldus Rahal.

Als tweede noemt Rahal nóg een McLaren-protegé, Pato O'Ward. Echter, de Mexicaan tekende zeer recent nog een contract dat hem tot en met 2025 aan de IndyCar-formatie van McLaren verbindt. Hij blijft binnen de familie, dus mocht McLaren het echt willen, dan valt daar ongetwijfeld aan mouw aan te passen.

"Ik weet dat hij met een McLaren heeft getest en ik denk dat hij erg, erg speciaal is. Geef hem de tijd. Ik weet niet precies hoe de vork in de steel zit bij McLaren, maar ze doen het tegenwoordig goed. Hij maakt daar echt een kans."

IndyCar-talent richting Mercedes of Red Bull?

Last but not least, Alex Palou, de regerend IndyCar-kampioen. De Spanjaard pakte de titel in nog maar zijn tweede seizoen, onder andere door meervoudig kampioen Scott Dixon binnen hetzelfde team te verslaan: "Het is erg indrukwekkend dat hij dat heeft gedaan, want Dixon is dé graadmeter."

"Hij heeft het op alle typen circuits goed gedaan en nu hij voor een goed team rijdt (Ganassi, red.), helpt hem dat ontzettend. Maar ook zelf heeft hij het gewoon erg goed gedaan."

Om daadwerkelijk kans te maken op een F1-debuut moeten ze wel zien af te rekenen met andere coureurs die in de Europese coulissen staan te wachten, denk daarbij aan coureurs als Nyck de Vries en Oscar Piastri. "Ze zullen een kans moeten krijgen bij een topteam, denk aan Red Bull of Mercedes."

"De technologie is in de F1 is zó ver ontwikkeld dat het moeilijk wordt om je talent echt te laten zien als je niet alles achter je hebt staan. Maar ik denk dat als je deze jongens in een goede auto zet en wat tijd geeft het heel goed kunnen doen."

Ook interessant:

Verstappen moet wederom boven zijn Red Bull uitstijgen

In de nieuwste RN365 F1-podcast blikken we uitgebreid vooruit op de GP van Azerbeidzjan, maar staan Tom Coronel en co. ook stil bij alle andere gebeurtenissen in F1. Wat te denken van de contractverlenging van Sergio Perez? Beluister de nieuwe podcast hieronder.

5 reacties

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Geen grote updates meer voor Verstappen en Perez