© Getty Images/Red Bull Contentpool

Nieuwsoverzicht

Eénstopper moet Verstappen naar voren helpen in GP USA

Als vanavond de lichten doven ten teken van de start van Grand Prix van de Verenigde Staten, dan stevent waarschijnlijk iedereen af op een éénstopper.

Het is eigenlijk al het hele seizoen hetzelfde liedje en iedereen een doorn in het oog: met de huidige Pirelli-banden volstaat vrijwel overal een éénstopper. Waar de Italiaanse bandenfirma voor elk circuit wel een of andere alternatieve tweestopper uitdenkt, maakt het daar voor de Grand Prix van de Verenigde Staten geen woorden aan vuil.

De snelste stop is op papier dus een éénstopper, waarbij een eerste stint op de supersofts na een rondje of 18 à 24 wordt opgevolgd door een stint op de softs. Starten op de ultrasofts (uit de top zal alleen Raikkonen dat doen) kan ook, maar is in theorie iets langzamer. De paars gerande banden moeten dan na veertien tot twintig ronden worden opgevolgd door diezelfde softs. Langer doorrijden op die ultrasofts betekent hoe langer hoe meer tijdverlies.

Gezien de korte kwalificatie van de Nederlander beschikt Max Verstappen over meer banden dan normaal. Van alle compounds (soft, supersoft, ultrasoft) heeft hij twee nieuwe setjes tot zijn beschikking. Omdat hij buiten de top tien start heeft hij bovendien de vrije bandenkeuze. Hij kan in theorie dus het advies van Pirelli opvolgen. De verwachting is dat er op strategisch vlak ook weinig anders te halen valt, aangezien P5 norgaal gesproken het maximaal haalbare is.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen