vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr

F1-stand

  • 1 HAM 68
  • 2 BOT 62
  • 3 VER 39
VT1 vr 26 apr 11:00 12:30
VT2 vr 26 apr 15:00 16:30
VT3 za 27 apr 12:00 13:00
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Honda

Eerste Honda-motorwissel van 2019 bij Kvyat: "Voorzorgsmaatregel"

In Australië en Bahrein waren er geen problemen op motorisch vlak bij de door Honda aangedreven teams, Red Bull Racing en Toro Rosso. Die laatstgenoemde heeft op de vrijdag van het Chinese Grand Prix-weekend echter voor de eerste keer gedurende het seizoen een complete power unit moeten wisselen.

Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

In het laatste rondje tijdens de eerste vrije training op het Shanghai International Circuit zag Honda vreemde waarden bij de wagen van Daniil Kvyat. Om ervoor te zorgen dat de krachtbron niet uit elkaar zou spatten in het tweede bedrijf, besloot men deze uit voorzorg te vervangen door een hagelnieuw exemplaar.

"Tijdens de eerste vrije training was ik erg productief", blikt Kvyat terug op zijn Chinese vrijdag. "We hebben het complete programma afgewerkt. Helaas verloren we in de tweede oefensessie waardevolle tijd doordat er een power unit moest worden gewisseld. Ondanks alles ben ik best tevreden, we moeten nu doorwerken om zaterdag en zondaggoed voor de dag te komen."

Jonathan Eddolls, de hoofdingenieur, onderstreepte de woorden van Kvyat. "In diens laatste rondje vond Honda een oneffenheid bij de motor van Kvyat, waardoor we de run afbraken - hij had nog meer willen rijden. Uit voorzorg hebben we het complete blok vervangen. De monteurs hebben het geweldig gedaan, halverwege de tweede training kon Daniil alweer naar buiten. Helaas heeft hij natuurlijk logischerwijs wel waardevolle testtijd misgelopen."

De voorman van Honda's motorsportprogramma, Toyoharu Tanabe, laat weten dat de gewisselde krachtbron van Sjanghai naar de fabriek in het Japanse Sakura wordt gevlogen. "Ik vind het heel knap dat Toro Rosso de wagen 45 minuten voor het einde van de training alsnog de baan op heeft gekregen. Wij zullen ons ontfermen over de oude motor en gaan grootschalig onderzoek doen."

RN365 Nieuwsdossier Belangrijkste nieuws over de GP van China

RN365 Special
Voorbeschouwing GP Azerbeidzjan

Na drie Grands Prix staat de teller voor Mercedes op drie – qua overwinningen, maar ook qua tweede plaatsen. Kan de concurrentie voorkomen dat het Duitse merk er vier uit vier van maakt?

Lees meer