Voor aanvang van het F1-seizoen 2019 werden de fans wereldwijd getrakteerd op de eerste Netflix serie over de Formule 1, genaamd 'drive to survive'. Centraal in veel afleveringen stond Daniel Ricciardo en zijn verhaal omtrent de zoektocht naar succes en de overstap naar Renault. Met de terugkeer van de Nederlandse Grand Prix in 2020 en de status van Max Verstappen, die een van de sfeermakers van van de F1 is, is het mogelijk dat de Red Bull-coureur een prominentere rol krijgt. RacingNews365 sprak met de commerciële baas van de Formule 1, Sean Bratches. "De mannen van Netflix filmen het hele jaar door en kiezen uiteindelijk voor de verhaallijnen die het meest relevant zijn. Als een coureur, of het nu Max of een ander is, relevant is voor dat verhaal dan krijgt deze een prominentere rol. Je zag dat vorig jaar ook toen er acht teams gevolgd werden, maar niet alle teams evenveel betrokken waren bij de serie." "Max is een bepalende, goed uitziende en succesvolle coureur. We hopen dat hij wat airtime krijgt, maar dat ligt echter aan Netflix", ligt Bratches toe. De Amerikaan ziet de Red Bull-coureur als een van de belangrijkste coureurs in de koningsklasse van de autosport. "Ik denk dat hij zeker een van de bepalende coureurs binnen de moderne Formule 1 is. Max is bijzonder succesvol op het circuit en heeft al veel successen behaald in de autosport. Hij zit in een auto die in staat is om races te winnen en dat laat hij met regelmaat zien. Het was goed om hem op het podium te zien in Barcelona." Met medewerking van Joe van Burik.
Meest gelezen