Liberty Media zette in 2017 in op de groei van Formule 1 op social media. Het begon daar al mee tijdens de wintertesten met het toestaan van video's die door teams gemaakt waren op het circuit. Daarnaast werd er volop ingezet op interactie met de F1-fans via Facebook, Twitter en Instagram. Niet zonder resultaat! Het aantal volgers op social media nam toe tot 11,9 miljoen op de diverse kanalen. Een groei van bijna 55%, waarmee Formule 1 het hardste groeide van alle topsporten.
Wereldwijd keken er meer mensen naar de F1 in 2017 dan een jaar eerder. In totaal keken er 352,3 miljoen mensen minimaal één keer naar de koningsklasse van de autosport. De races trokken bij elkaar, zowel met live als niet live uitzendingen, 603 miljoen kijkers. In de twintig landen waarin de Formule 1 de meeste tv-kijkers trekt, keken er gemiddeld over het hele jaar genomen 1,4 miljard mensen naar alle Formule 1-uitzendingen tezamen, wat een toename van 6,2 procent betekent ten opzicht van 2016. Dit betekent dat mensen frequenter afstemden op races.
Meest gelezen