© Red Bull Contentpool

Nieuwsoverzicht

F1 groeit snelste op social media van alle sporten

05 jan. 15:53 Ruud Dimmers 0 reacties
De Formule 1 heeft een uitstekend jaar achter de rug. Op social media is het de snelst groeiende sport ter wereld en het aantal TV-kijkers nam ook toe.

Formule 1 scoort online en op TV

Liberty Media zette in 2017 in op de groei van Formule 1 op social media. Het begon daar al mee tijdens de wintertesten met het toestaan van video's die door teams gemaakt waren op het circuit. Daarnaast werd er volop ingezet op interactie met de F1-fans via Facebook, Twitter en Instagram.

Niet zonder resultaat! Het aantal volgers op social media nam toe tot 11,9 miljoen op de diverse kanalen. Een groei van bijna 55%, waarmee Formule 1 het hardste groeide van alle topsporten.

Wereldwijd keken er meer mensen naar de F1 in 2017 dan een jaar eerder. In totaal keken er 352,3 miljoen mensen minimaal één keer naar de koningsklasse van de autosport. De races trokken bij elkaar, zowel met live als niet live uitzendingen, 603 miljoen kijkers.

In de twintig landen waarin de Formule 1 de meeste tv-kijkers trekt, keken er gemiddeld over het hele jaar genomen 1,4 miljard mensen naar alle Formule 1-uitzendingen tezamen, wat een toename van 6,2 procent betekent ten opzicht van 2016. Dit betekent dat mensen frequenter afstemden op races. 

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

Om te reageren op dit artikel moet je ingelogd zijn.
Een account is gratis. Bekijk alle voordelen van een account hier.

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen