Liberty Media wil op die manier nog meer de fans betrekken bij de sport en ook meer de diepte ingaan. Commercieel directeur Sean Bratches stelde als voorbeeld dat dan voor de fans precies te zien is wanneer Max Verstappen remt. Een deel van de content wordt gratis beschikbaar gesteld maar bepaalde onderdelen waar met name de hardcore fans in geïnteresseerd zijn, komt dan ook achter een betaalmuur. F1 Broadcasting Blog heeft inmiddels naar buiten gebracht dat landen als Amerika, Mexico, Duitsland, Frankrijk én Nederland dan als eersten toegang gaan krijgen tot dit F1 streamingplatform.
Zij baseren zich hierbij op een onderzoek dat door Hall & Partners namens de Formule 1 werd uitgevoerd en waarbij de eerste vraag ging over het thuisland van de fans. Hierbij werden bovengenoemde landen als optie genoemd waardoor F1 Broadcasting Blog de conclusie trekt dat deze landen tot de uitverkorenen behoren. De verwachting is dat er rondom de races een heel programma wordt gemaakt voor de streamingdienst. Als mogelijke presentatoren worden onder meer Will Buxton (nu pitreporter voor NBC), James Allen, Johnny Herbert en Rosanna Tennant genoemd. Het commentaar zou dan worden overgenomen van Sky Sports en dan worden verzorgd door Martin Brundle en David Croft.
Meest gelezen