Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Feilloos Ferrari haalt schouders op: "Zitten niet eens in de buurt van de limiet"

Ferrari kan nog een stuk harder, zo bevestigt Carlos Sainz, wiens teamgenoot aan het einde van de tweede testdag bovenaan de tijdenlijst stond.

Ferrari maakt de eerste twee testdagen veel indruk op de rest in de Formule 1-paddock. De Italianen zijn het snelste en het meest betrouwbare team op dit moment. Carlos Sainz is dan ook tevreden met de voortgang, al zegt hij dat de rondetijden echt helemaal niets betekenen. Ferrari zit namelijk nog heel ver weg van echte snelle tijden. "Wat betreft betrouwbaarheid hebben we een goede start achter de rug. We hebben twee dagen getest zonder een enkel probleem, dus dat is bemoedigend. Daarom zijn we hier in Barcelona." "Helaas is het voor de fans niet heel spannend, want we komen niet eens in de buurt van de limiet van de auto. Maar we rijden rondjes, en dat doen we op een normale manier."

Ferrari niet bovengemiddeld goed

Sainz heeft zelf helemaal niet het gevoel dat Ferrari het zo geweldig doet. Voor hem voelt alles gewoon normaal aan. Hij heeft geen flauw idee hoe de F1-75 zich verhoudt tegenover de andere bolides. "Het gevoel is niet goed na de start, maar gewoon normaal. Ik wil het een normale start noemen, want we hebben geen problemen gehad en hebben ons programma af kunnen werken." "Als je me vraagt: 'is het goed of slecht', dan weet ik het niet. Met deze auto's kan het, afhangend van de hoeveelheid brandstof, namelijk tot wel drie of vier seconden van elkaar verschillen in rondetijd." "Waar sta ik en hoe staan de anderen ervoor? Het is onmogelijk om te voorspellen. Het is onmogelijk om te weten", zo klinkt hij realistisch.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi