Eerder deze week kwamen de eerste geruchten dat Renault en Fernando Alonso al druk met elkaar aan het discussiëren zijn over een mogelijke terugkeer van de Spanjaard bij het team waar hij in 2005 en 2006 wereldkampioen Formule 1 werd. De twee partijen zouden nu zelfs al een voorcontract hebben getekend, zo meldt het Franse AutoHebdo . Een soort intentieverklaring dus, waarin de twee partijen aangeven met elkaar samen te willen gaan werken. Er zitten echter nog wel wat haken en ogen aan een potentiële samenwerking. Het moederbedrijf van Renault zou namelijk hard geraakt zijn door de coronacrisis, waardoor het haar inkomsten heeft zien teruglopen en inmiddels al bij de Franse regering heeft aangeklopt voor een lening van enkele miljarden euro's. Fernando Alonso, wiens eventuele terugkeer het begin zou zijn van een derde periode van samenwerking tussen de twee partijen, is naar verwachting echter een dure coureur, die door de huidige financiële situatie van de Franse renstal flink minder zou verdienen dan hij gewend is. Als de constructeur in de sport blijft, tenminste. Want dat is ook nog maar de vraag. In 2011 verliet Renault de sport toen de financiële crisis hard toesloeg, dus wat houdt de renstal tegen om niet opnieuw de stekker uit het Formule 1-project, dat toch al niet lekker loopt, te trekken? Ook de leeftijd van Alonso, die deze zomer 39 jaar wordt, zorgt voor vragen. Wordt ongetwijfeld vervolgd. Wat een transfergeweld in de Formule 1, terwijl het F1-seizoen 2020 nog moet beginnen! Wat betekenen deze transfers en waar ligt de toekomst van Sebastian Vettel? Dit en meer hoor je in de F1-podcast van RacingNews365 met autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen, die hieronder te beluisteren is.
Meest gelezen