Bij de toonaangevende Formule 1-teams is een interessante ontwikkeling zichtbaar. Het betreft de tegenmaatregelen die zijn genomen als reactie op de strenge regels van de FIA voor flexibele vleugels. De achtervleugels vallen vanaf de seizoensopener in Melbourne onder strengere regels, maar de voorvleugels zijn het grootste probleem. De teams hebben tot de GP van Spanje in juni de tijd om hun ontwerpen voor de voorvleugels aan te passen aan de strengere tests van de FIA.
De redenering achter de geleidelijke invoering van de strengere regels was om teams de tijd te geven om zich aan te passen. Als het plotseling werd ingevoerd, was de vrees dat het tot onnodige, cruciale problemen zou leiden door het belang van de voorvleugel.
RacingNews365 observeerde de auto's in de pitstraat van Albert Park en zag dat de teams voorvleugels hadden meegenomen die de nieuwe technische tests in juni kunnen doorstaan. Toch functioneren ze op dezelfde manier als de huidige, flexibele ontwerpen, met een nadruk op de endplates. Ferrari voerde het tot het uiterste door met experimenten die er ook voor zorgen dat de SF-25 binnen de regels kleurt in Spanje.
Om het doel te bereiken hebben de engineers uit Maranello de binnenste endplates voorzien van visuele stickers om de buiging van individuele elementen ten opzichte van de endplate zelf en de zijdelingse buiging te controleren. In totaal zijn er negen stickers op de endplate geplaatst, wat de precieze analyse aangeeft die Ferrari probeert uit te voeren. Flexibiliteit van de endplate is een handige truc om de vuile lucht vanaf de voorvleugel om de banden heen te sturen en weg te houden bij de vloer en diffuser
Bij winst van Verstappen of een andere favoriet in Australië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet.
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
Praat mee!