Een overwinning voor Max Verstappen, een tweede plek voor Sergio Perez en ook nog eens de snelste ronde voor Verstappen. Hiermee verzekerde Red Bull zich tijdens de Grand Prix van Bahrein direct van het maximale aantal van 44 punten. Daarmee heeft het team direct een enorme voorsprong op naaste achtervolger Ferrari, vooral als je naar het constructeurskampioenschap kijkt.
Toch is het juist Ferrari en niet Red Bull dat een ander F1-kampioenschap aanvoert. Hoewel het geen officieel kampioenschap is, is het toch wel een lijstje waar menig team met een serieus oog naar kijkt: de prijs voor de snelste pitstop.
Bij de GP van Bahrein was de snelste pitstop voor Ferrari, bij de bandenwissel van Charles Leclerc in ronde 11. Hij kon na 2,23 seconden zijn weg weer vervolgen. Ook de tweede tijd was voor de Italianen, bij de tweede pitstop van Carlos Sainz (2,27 seconden). Op plek 3 stond Verstappen. Hij stond net zolang stil als Sainz, maar deed dit wel twee ronden later en volgens de regels telt dan de eerst uitgevoerde pitstop. Achter Verstappen volgt teamgenoot Perez (2,29 seconden).
Net als in de race krijgt de winnaar van de snelste pitstop 25 punten, de nummer 2 18 enz. Alleen de snelste tien pitstops krijgen dus punten, waarbij wel elke coureur maar eenmaal punten kan scoren. Ferrari gaat nu in dit klassement dus aan de leiding met 43 punten, gevolgd door Red Bull met 27. Een kleine pleister op de wond voor Ferrari, dat in het belangrijkste klassement (de constructeurstitel) helemaal weg gereden werd door Red Bull.
Ook interessant:
Concurrentie Verstappen een illusie armer na galavoorstelling
Daar is 'ie weer! De nieuwste F1-podcast van RN365. Natuurlijk over de weergaloze GP van Bahrein van Max Verstappen, maar er gebeurde nog veel meer. Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk bespreken het allemaal! Beluister 'm hieronder.
De beroemde RN365 kalender download is er weer! Zet de F1-kalender voor 2025 met een druk op de knop in jouw agenda en mis geen seconde van het nieuwe F1-seizoen.
Download de F1-kalenderMeest gelezen
In dit artikel
Praat mee!