Op de donderdag voor de Grand Prix van Las Vegas was daar ineens het nieuws dat de FIA een omstreden truc had verboden. Red Bull diende een klacht in over beschermplaten voor de skid blocks, de houten plank bij de vloer. Teams, waaronder Ferrari en Mercedes, zouden de bescherming inzetten om met een lagere rijhoogte te kunnen acteren. Fred Vasseur en Toto Wolff, de teambazen van Ferrari en Mercedes, bevestigen dat zij de auto moesten aanpassen na een melding van de FIA.
"Ja, we moesten het aanpassen", vertelt Vasseur tegenover onder meer RacingNews365. "Maar we kregen ook bevestiging van de FIA dat de plank legaal was. Ik denk dat het de juiste houding was om het besluit niet aan te vechten, want ik wil me blijven focussen op het kampioenschap en niet in een discussie terechtkomen. De aanpak was echter vreemd."
Wolff zei er het volgende over: "Ja, we moesten de manier waarop we de vloer gebruiken veranderen." Alpine-teambaas Oliver Oakes schoof overigens ook aan en stelde dat hetzelfde gold voor het Franse fabrieksteam.
Bij een doelpunt van Oranje tegen Spanje, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor nieuwe spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50 keer jouw inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!