De achilleshiel van Lewis Hamilton in Singapore waren de remmen: die gaven in de slotfase helemaal de geest, maar gaven de hele race lang al problemen: "Die begonnen al oververhit te raken vanaf ronde twee of drie, dus de hele race moest Lewis rijden volgens het lift-and-coast-principe", aldus Ferrari-teambaas Fred Vasseur tegenover onder andere RacingNews365.
"Het is voor een coureur niet makkelijk om op die manier te rijden, want je moet je daar volledig aan aanpassen. Maar we zagen ook dat als Lewis even wél aanzette de pace heel behoorlijk was."
Hamilton onveilig in de rondte?
Maar uiteindelijk ontplofte de rem linksvoor alsnog in de absolute slotfase van de race. Hamilton reed door, sneed hier en daar een chicane af, maar nam de penalty daarvoor op de koop toe. Was de veiligheid op enig moment in het geding?
"Nee", zo verzekert Vasseur de verzamelde pers: "We pasten onze snelheid aan en het is ook niet zo dat Lewis als een bezetene aan het pushen was. Dus wat de veiligheid betreft, bleven we zeker aan de veilige kant.
"Het doel is sowieso om altijd aan de veilige kant te blijven", aldus Vasseur, die aangeeft de problemen niet aan te hebben zien komen: "We weten dat als je in Singapore in het volle verkeer rijdt dat heel slecht is voor de remmen. "
"Dat we het niet tot het einde hebben weten vol te houden, is echter iets wat we niet aan zagen komen."
Ook interessant:
Max Verstappen eindigde op de tweede plaats tijdens de Grand Prix van Singapore. Tim Coronel, Rudy van Buren en Joris Mosterdijk zagen dat een cruciale Red Bull-vraag met volmondig ja werd beantwoord, zo bespreken zij in een gloednieuwe Formule 1-podcast van RacingNews365.
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!