Het gevecht tussen Max Verstappen en Charles Leclerc in Djedda werd uiteindelijk gewonnen door de regerend wereldkampioen. Mattia Binotto analyseert na afloop van de race wat er beter had gekund en komt tot de conclusie dat een andere afstelling misschien net het verschil had kunnen maken. Verstappen volgde een andere set-up dan de mannen van Ferrari.
"We zagen dat Max met meer downforce reed op vrijdag, maar dat werd uiteindelijk minder", zegt de teambaas van de Italiaanse renstal tegen onder meer RacingNews365. "We hebben zelf besloten om met meer downforce te rijden omdat we er van overtuigd waren dat het beter werkte tegen bandenslijtage."
Slijtage van de Pirellibanden viel mee
Binotto vermoedt dat Ferrari met minder downforce had kunnen rijden, maar staat verder wel achter de keuzes die door de Ferrrari-engineers zijn gemaakt. "Tijdens de race was de bandenslijtage erg laag. Hun keuze (bij Red Bull, red.) zorgt ervoor dat wij huiswerk hebben te doen, maar het blijft altijd een afweging."
"Wij hebben aan onze kant bewezen dat beide keuzes de goede waren. De uitkomst van de race zat hem uiteindelijk in de details", aldus de teambaas van de Italiaanse renstal.
Ook interessant:
Sensationele Verstappen en Leclerc zetten F1 in vuur en vlam
In de nieuwste podcast van RacingNews365 wordt er uitgebreid gepraat over het sensationele raceweekend in Saoedi-Arabië. Dit doen we uiteraard met coureur Tom Coronel, F1-expert Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk! Check hier snel de laatste aflevering!
Het voetbalseizoen wordt zaterdag afgesloten met de Champions League finale
Wie wint de Champions League finale: Inter Milan of Manchester City? Win bij Unibet 100x jouw inzet als jouw favoriet wint!
Alleen geldig voor nieuwe spelers, minimum leeftijd 24 jaar. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 100x jouw inzet!