Het gevecht tussen Max Verstappen en Charles Leclerc in Djedda werd uiteindelijk gewonnen door de regerend wereldkampioen. Mattia Binotto analyseert na afloop van de race wat er beter had gekund en komt tot de conclusie dat een andere afstelling misschien net het verschil had kunnen maken. Verstappen volgde een andere set-up dan de mannen van Ferrari. "We zagen dat Max met meer downforce reed op vrijdag, maar dat werd uiteindelijk minder", zegt de teambaas van de Italiaanse renstal tegen onder meer RacingNews365 . "We hebben zelf besloten om met meer downforce te rijden omdat we er van overtuigd waren dat het beter werkte tegen bandenslijtage."
Slijtage van de Pirellibanden viel mee
Binotto vermoedt dat Ferrari met minder downforce had kunnen rijden, maar staat verder wel achter de keuzes die door de Ferrrari-engineers zijn gemaakt. "Tijdens de race was de bandenslijtage erg laag. Hun keuze (bij Red Bull, red.) zorgt ervoor dat wij huiswerk hebben te doen, maar het blijft altijd een afweging." "Wij hebben aan onze kant bewezen dat beide keuzes de goede waren. De uitkomst van de race zat hem uiteindelijk in de details", aldus de teambaas van de Italiaanse renstal.
Meest gelezen