Op dinsdag werd het doek van de nieuwe Ferrari-bolide getrokken. Het team gaat in 2024 op jacht naar succes met een naar eigen zeggen totaal nieuwe wagen. Teambaas Fred Vasseur vindt het een mooi moment.
"Het is altijd een mooi moment om een auto voor het eerst aan de wereld te tonen, zowel voor mezelf als voor de coureurs. In gedachten zijn we al op de baan en strijden we al met onze rivalen."
"Dit jaar moeten we verdergaan waar we aan het einde van het vorige seizoen zijn gebleven. Toen waren we namelijk consistent vooraan te vinden en wisten we onszelf steeds te verbeteren."
Anderen bekeken ook:
Nieuwe aanpak
Niet alleen het materiaal is nieuw, want volgens teambaas Fred Vasseur gaat Ferrari dit jaar ook voor een totaal andere aanpak. Hij legt uit. "Dit jaar staat ons het langste F1-seizoen ooit te wachten en Charles, Carlos en ik zijn het erover eens dat we effectiever en klinischer moeten zijn in de manier waarop we onze races managen, met dappere keuzes, om zo elke Grand Prix een zo goed mogelijk resultaat binnen te slepen."
Vaak wordt er gezegd dat de fans je dat extra steuntje in rug kunnen geven en dit jaar zal dat in dit steeds spannender wordende kampioenschap al helemaal waar zijn! Het wordt een spannend jaar en we zijn er trots op dat we altijd terug kunnen vallen op onze 'tifosi'.
Anderen bekeken ook:
Nieuw platform
Enrico Cardile, als Technisch Directeur verantwoordelijk voor het chassis van de SF-24, onderstreept de ambities van teambaas Vasseur en spreekt over een totaal nieuwe auto. "Met de SF-24 wilden we een compleet nieuw platform creëren. Elk vlak van de auto is opnieuw ontworpen, ook al was het startpunt van de ontwikkeling de wijzigingen die we eind vorig jaar hebben doorgevoerd."
Ferrari zag toen al dat het daar de vruchten van plukte. "Daardoor zetten we een stap en werden we competitiever. Alle feedback die de coureurs ons hebben gegeven, hebben we omgezet in realiteit, om hen zo een auto te geven die makkelijker te besturen is en daarom ook makkelijker tot de limiet is te pushen. Daarbij hebben we onszelf geen beperkingen opgelegd, behalve dat de nieuwe auto snel en recht voor z'n raap moest zijn, zodat we op de baan dezelfde resultaten kunnen behalen als in de windtunnel", aldus de Italiaanse engineer."
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!