Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Australië GP Australië

Start race
72 d 08:01:52
Kwali. Kwalificatie
Race Race
China

China

Japan

Japan

Bahrein

Bahrein

Saoedi-Arabië

Saoedi-Arabië

Miami

Miami

Emilia-Romagna

Emilia-Romagna

Monaco

Monaco

Spanje

Spanje

Canada

Canada

Oostenrijk

Oostenrijk

Groot-Brittannië

Groot-Brittannië

België

België

Hongarije

Hongarije

Nederland

Nederland

Italië

Italië

Azerbeidzjan

Azerbeidzjan

Singapore

Singapore

Verenigde Staten

Verenigde Staten

Mexico

Mexico

Brazilië

Brazilië

Las Vegas

Las Vegas

Lusail

Lusail

Abu Dhabi

Abu Dhabi

'Ferrari-motor dominant door geüpgradede MGU-H'

Voor het eerst sinds de introductie van de V6-turbomotor in 2014 is de Mercedes-krachtbron niet de beste motor op de Formule 1-grid. Die eer valt sinds een paar races te beurt aan de Ferrari-krachtbron. Maar waar pakt Ferrari de winst? Volgens het Duitse Auto, Motor und Sport heeft dat alles te maken met de elektrische systemen van de Ferrari-motor. GPS-data zou aantonen dat Ferrari op de lange rechte stukken langer en meer gebruik maakt van het elektrisch vermogen dat gegeneerd en vrijgegeven wordt door de MGU-H. Dit resulteerde op Silverstone vanwege de lange rechte stukken in een hogere topsnelheid. Mercedes vermoedde na afloop van de Grand Prix van Groot-Brittannië dan ook dat de recente upgrades aan de Ferrari-motor zich vooral richtten op het finetunen van de MGU-H en de turbo. Het effect daarvan zal op circuits als de Hungaroring vanwege het gebrek aan rechte stukken een stuk minder merkbaar zijn.

Viaplay
x