Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

'Ferrari-motor dominant door geüpgradede MGU-H'

Voor het eerst sinds de introductie van de V6-turbomotor in 2014 is de Mercedes-krachtbron niet de beste motor op de Formule 1-grid. Die eer valt sinds een paar races te beurt aan de Ferrari-krachtbron. Maar waar pakt Ferrari de winst? Volgens het Duitse Auto, Motor und Sport heeft dat alles te maken met de elektrische systemen van de Ferrari-motor. GPS-data zou aantonen dat Ferrari op de lange rechte stukken langer en meer gebruik maakt van het elektrisch vermogen dat gegeneerd en vrijgegeven wordt door de MGU-H. Dit resulteerde op Silverstone vanwege de lange rechte stukken in een hogere topsnelheid. Mercedes vermoedde na afloop van de Grand Prix van Groot-Brittannië dan ook dat de recente upgrades aan de Ferrari-motor zich vooral richtten op het finetunen van de MGU-H en de turbo. Het effect daarvan zal op circuits als de Hungaroring vanwege het gebrek aan rechte stukken een stuk minder merkbaar zijn.

Viaplay
x
Kalender F1 slaat terug op kritiek Verstappen: "Het is niet verplicht"