Toen de FIA vorig jaar nieuwe richtlijnen met betrekking tot de fuel flow uitvaardigde, was de dominantie van Ferrari opeens ver te zoeken. Naar verluidt stelde enig gesjoemel met de fuel flow meter het team in staat meer vermogen uit de krachtbron te persen. Het had naar verluidt als positief neveneffect dat meer brandstof meer warmte absorbeert en dat men dus minder kopzorgen had over de koelingssystemen. Hoe anders ziet alles er dit jaar uit? Ferrari loopt hopeloos achter op de traditionele concurrenten, een achterstand die door The Race op basis van GPS-data geschat wordt op liefst 50pk. Het koelingsvoordeel is bovendien ook verleden tijd en daarom introduceert het team naar verluidt tijdens de Grands Prix op Silverstone een nieuwe configuratie van onder andere de radiatoren. Overigens heeft Ferrari dit seizoen, net als de overige motorfabrikanten, niet de mogelijk om upgrades door de te voeren, dus de achterstand van nu zal grotendeels in stand blijven. Pas voor 2021 mogen er weer zaken worden aangepast, waarna gedurende het seizoen wederom het aantal upgrade mogelijkheden beperkt is.
Meest gelezen