Ferrari liet eerder al weten de power-unit radicaal te zullen veranderen. De Gazzetta dello Sport heeft echter achterhaald dat ook de voorvleugel van rode bolide een flinke metamorfose zal ondergaan. Deze verandering moet ervoor zorgen dat de wagen meer snelheid behoudt in de langzame bochten. Vooral op dat punt kwam de Ferrari van 2019, de SF90, tekort. De goed ingevoerde Italiaanse krant laat daarnaast weten dat de Ferrari ook op andere aerodynamische vlakken aangepast zal worden om de coureurs van meer grip te voorzien, maar ook om ervoor te zorgen dat de banden niet meer te warm worden. Ook dat was een minpunt van de huidige bolide en een cruciale factor in de Formule 1 anno 2019. Ferrari was met de huidige voorvleugel vooral ontevreden over de doorstroming van de lucht, die volgens de Italianen vele malen slechter was dan bij Mercedes. Het project 671 (een werknaam, Ferrari maakt pas tijdens de presentatie bekend hoe de nieuwe wagen zal heten) moet daarnaast zorgen voor een verandering in de ophanging. De Italianen investeren op het moment in een heave demper-systeem, wat opvallend is, aangezien dat systeem vanaf 2021 verboden is. Het systeem zorgt ervoor dat de demping beter verdeeld wordt over de wielen, waardoor men op hogere snelheden door de bochten kan. De combinatie van deze drie ingrijpende aanpassingen moet ervoor zorgen dat het beroemde team uit Maranello in 2020 een gooi kan doen naar de titel. De grote verandering voor wat betreft de power-unit is echter opvallend en risicovol te noemen. Ferrari leek reeds in 2019 namelijk al te beschikken over de sterkste krachtbron van het veld. Gaat Max Verstappen met de wereldtitel aan de haal? Dit en meer hoor je in de RacingNews365-podcast met Tim & Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Jeroen van Inkel.
Meest gelezen