Omdat Racing Point met brake ducts rijdt die volgens de uitspraak van de FIA in strijd zijn met de sportieve regels, krijgen ze na elke Grand Prix een waarschuwing van de autosportfederatie. De afgelopen weken was het steeds Renault die na elke Grand Prix in beroep ging tegen de brake ducts van hun concurrent en de te milde 'straf' die ze na elke Grand Prix krijgen. Ferrari heeft deze week dat stokje overgenomen. Renault trok haar beroep afgelopen week immers terug. Dat houdt in dat dit keer het Italiaanse team de beslissing van de FIA, de beslissing om Racing Point een waarschuwing en geen straf te geven, aan gaat vechten. Het team heeft aan de stewards laten weten dat het de waarschuwing van de FIA te mild vindt en het van plan is om in beroep te gaan. Er zou helemaal niet mogen worden gereden met een auto met illegale onderdelen, menen de Italianen. Met een waarschuwing is voor hen de kous niet af. Ferrari was overigens al in beroep gegaan tegen de straf die Racing Point kreeg van de FIA (400.000 dollar boete en 15 WK-punten aftrek), maar is nu dus van plan om in beroep te gaan tegen de afzonderlijke beslissing om Racing Point slechts een waarschuwing te geven voor het gebruik van de bestrafte brake ducts tijdens de Belgische Grand Prix. Ferrari heeft 96 uur (vier dagen) de tijd om het beroep officieel te maken. Met medewerking van Dieter Rencken .
Meest gelezen