Al het gehele seizoen loopt Ferrari achter de feiten aan. De SF90 is niet opgewassen tegen concurrent Mercedes, maar de Italiaanse renstal probeert middels updates het gat te dichten. Ook voor de Franse Grand Prix hebben Sebastian Vettel en Charles Leclerc de beschikking over enkele nieuwe onderdelen. De opvallendste wijzigingen zijn aangebracht bij de voorvleugel, die uitgerust is met een nieuwe endplate. Bij het nieuwe exemplaar is een opvallende 'hap' uit de achterzijde gehaald. De nieuwe endplate gaat hand in hand met de gewijzigde positionering van de vijf vleugelementen. Daarbij heeft het bovenste element een meer opstaand profiel dan eerder dit seizoen. Hiermee wijkt Ferrari af van de aerodynamische filosofie van eerder dit seizoen, waarbij de bovenste vleugelelementen nagenoeg horizontaal afliepen richting de endplate. In een poging om meer downforce te genereren, heeft de Italiaanse renstal nu deze wijzigingen doorgevoerd.
1141638910805729283
En esta foto se aprecia perfectamente diferencias de curvatura nueva ala Ferrari. Cambios q trabajan conjuntamente con modificaciones en pletina. In this picture you can see the diference on the curvature of the flaps and main plane. Changes work together with new sideplate pic.twitter.com/tpsKc45wIU — Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 20 juni 2019
Meest gelezen