Vier maanden zijn er voorbijgegaan sinds er in februari werd getest in Barcelona. Tussendoor werd er niet geracet en moesten de Formule 1-fabrieken bovendien ruim twee maanden op slot vanwege het coronavirus. Ondanks dat zeggen zowel Red Bull als Mercedes dat ze met een aanzienlijke hoeveelheid updates naar Oostenrijk trekken voor de eerste race van het seizoen. Bij Ferrari is het een ander verhaal. Pas op zijn vroegst bij de derde Grand Prix van het seizoen, in Hongarije, zullen zij met nieuwe onderdelen komen. "De wagen is identiek aan de wagen waarmee we in Australië aan het seizoen zouden beginnen. We zijn de afgelopen periode namelijk veel thuis moeten blijven en hebben dus niks aan de auto kunnen veranderen", zo vertelt teambaas Mattia Binotto tegenover Sky Sports Italia . Een bijzonder verhaal, aangezien het Mercedes en Red Bull dus wel is gelukt om upgrades klaar te krijgen voor de start van het seizoen. Binotto betwijfelt dan ook dat zijn concurrentie met updates kan komen, aangezien zij in dezelfde situatie hebben gezeten en dezelfde regels moesten naleven. "Voor ontwikkelingen aan de wagen moet je bijvoorbeeld ook gebruik maken van de windtunnel, maar daar hebben wij geen gebruik van kunnen maken. De regels schreven namelijk voor dat alle teams thuis moesten blijven tijdens de shutdown, dus ik zou zeer verrast zijn als andere teams wel met updates aan de start van het Oostenrijkse Grand Prix-weekend verschijnen. We moesten allemaal stoppen, dus dat betekent dat er niet gewerkt mocht worden", aldus de Italiaanse teambaas van Sebastian Vettel en Charles Leclerc. Wordt dit het jaar van Verstappen, of gooit Hamilton roet in zijn eten? Deze en andere vragen worden uitgebreid besproken in de nieuwste podcast van RacingNews365 met F1-journalist Ruud Dimmers, autocoureur Tom Coronel en host Thomas van Groningen, die hieronder te beluisteren is.
Meest gelezen