Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Ferrari

Ferrari-teambaas tast in het duister: "Misschien is ons autoconcept het probleem"

In de tests voorafgaand aan het seizoen leek de bolide van Ferrari de sterkste van het veld te zijn, maar als je na vijf races de balans opmaakt is het Mercedes dat met kop en schouders boven de concurrentie uitsteekt. Ferrari-teambaas Mattia Binotto erkent dat de SF90 op dit moment niet goed genoeg is, maar kan zijn vinger niet precies op de zere plek leggen.

Aan de vooravond van het seizoen leek Ferrari de spijker op zijn kop te hebben geslagen met het ontwerp van haar bolide voor 2019. Tijdens de Grand Prix van Spanje was dit beeld verdwenen, want Ferrari-coureur Sebastian Vettel moest ruim acht tiende van een seconde toegeven op Mercedes-rijder Valtteri Bottas, die de poleposition wist te bemachtigen.

Mattia Binotto, de eindverantwoordelijke bij het Italiaanse team, hint tegenover onder andere RacingNews365 naar mogelijke fundamentele problemen met het concept van de Ferrari-bolide.

"We verloren in Spanje in elke bocht tijd op Mercedes en hebben vrij veel last van onderstuur. Het is nog te vroeg om conclusies te trekken over de oorzaak. Misschien is het de balans, misschien is het een kwestie van te weinig downforce. Mogelijk ligt het probleem zelfs bij het gehele concept van de auto. "

Mocht dat laatste het geval zijn, dan is dat volgens Binotto geen complete ramp. "Als ons concept het probleem is, dan kunnen we dat in de loop van het seizoen oplossen. Maar eerst zullen we moeten ontdekken wat het precieze probleem is, dan kunnen we daarna verder kijken."

Met medewerking van Joe van Burik

3 reacties