En dat FIA-document geeft aan dat er wel degelijk updates zijn. Er wordt een drietal updates vermeld, maar misschien dat er ook onderhuids nog het nodige is gebeurd wat Red Bull niet hoeft op te geven omdat het onzichtbaar is.
Red Bull heeft sowieso een nieuwe engine cover meegenomen, overlopend in de sidepods. En net die sidepods hebben nieuwe openingen gekregen, terwijl naar achteren het bodywork anders is vormgegeven. Dit alles puur om de aerodynamische efficiëntie van de auto te verbeteren.
Bij de achterwielophanging zijn de fairings (de opstaande schotten die verticaal lopen aan de wielen) subtiel aangepast om de luchtstroom naar binnen te optimaliseren voor meer aerodynamische efficiëntie.
Een derde en laatste opgegeven wijziging zit hem in de vormgeving van het bodywork daar waar de ophanging aan chassis is bevestigd. Het doel is om het geheel wat compacter te verpakken voor wederom meer aerodynamisch gewin. Het gaat dus in alle gevallen met performancegerichte updates.
McLaren ondertussen zet er voornamelijk circuitspecifieke updates tegenover die met name aan de achterkant voor meer downforce moeten geven. Aston Martin spant met het aantal updates de kroon. Het document maakt melding van maar liefst zeven updates, goed voor met name een nieuwe halo, nieuwe vloer en nieuwe verpakking van de achterkant van de auto.
Ook interessant:
Verstappen wacht weekend van de waarheid in Imola
De GP op Imola is de race die Marko typeerde als de race waarin Red Bull en Verstappen de laatste stap richting McLaren moeten kunnen zetten. Reëel of ijdele hoop, Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk?
Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in Italië, pak je bij Unibet maar liefst 50x je inzet
Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 50x je inzet!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!