Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden
Red Bull Racing

FIA-document onthult nieuwe Red Bull-updates

Terwijl de concurrentie jacht maakt op de kleinste zwaktes, zet Red Bull Racing zijn onophoudelijke ontwikkelingsrace voort. Voor de Grand Prix van Hongarije heeft het team een reeks specifieke, doelgerichte updates voor de RB20 geïntroduceerd die de filosofie van het team onderstrepen: constante optimalisatie.

RB21 Hungary
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

De aanpassingen richten zich op twee cruciale gebieden voor de bochtige en veeleisende Hungaroring: aerodynamische balans en betrouwbaarheid.

De meest significante aanpassing is te vinden aan de voorvleugel. Red Bull heeft het bovenste vleugelelement verbreed en het is doorgetrokken voor een groter oppervlak. Deze aanpassing is een direct antwoord op de verwachte set-up voor het circuit nabij Boedapest, dat bekend staat om zijn hoge downforce-vereisten. 

Door de voorvleugel meer lokale neerwaartse druk te laten genereren, creëert het team een betere aerodynamische balans met de agressieve achtervleugel die nodig is voor de vele langzame en middelsnelle bochten. Het doel is een auto die voorspelbaar en stabiel is bij het insturen, een eigenschap die op de Hungaroring rondetijd oplevert.

Koeling als antwoord op betrouwbaarheid

Naast de jacht op prestaties, verliest Red Bull de betrouwbaarheid niet uit het oog. De tweede update richt zich op de koeling van de remmen, een component die het zwaar te verduren krijgt op een circuit met korte rechte stukken en veel remzones. Het team heeft de in- en uitlaten van de remkoeling aan de voorzijde vergroot en opnieuw geprofileerd.

Deze wijziging zorgt voor een grotere luchtstroom naar de remmen, wat essentieel is om oververhitting en de daaruit voortvloeiende vermindering van remkracht – ook wel 'fading' genoemd – te voorkomen. Door de in- en uitlaatopeningen te vergroten, wordt de warmte efficiënter afgevoerd. 

Dit geeft de coureurs niet alleen het vertrouwen om ronde na ronde laat en hard te remmen, maar garandeert ook de betrouwbaarheid gedurende de volledige raceafstand, die vaak in hete zomerse omstandigheden wordt verreden. Het is een proactieve maatregel om een potentieel probleem voor te zijn.

Bij winst van Verstappen, Norris, Piastri of een andere favoriet in Hongarije, pak je bij Unibet liefst 50 keer jouw inzet!

Voorwaarden van toepassing, alleen geldig voor spelers van 24 jaar en ouder. Wat kost gokken jou? Stop op tijd 18+.

Win 50 keer jouw inzet!

Praat mee!

x
Verstappen Stewards vellen oordeel over handdoek-incident Verstappen