Sinds het vaststellen van de nieuwe reglementen voor 2019 is er in een aantal bijeenkomsten gesproken over het finetunen van de reglementen en het dichten van enkele mazen. De voorstellen die daar uit voortkomen moeten unaniem worden goedgekeurd, aangezien de deadline waarbij een meerderheid voldoende is met 30 april ruim is verstreken. "We gaan zien of iedereen tevreden is met de voorstellen zoals we die nu aan de hand van feedback van teams hebben opgesteld en gepubliceerd" , zo laat FIA-wedstrijdleider Charlie Whiting in gesprek met Autosport.com weten.
Mocht er echter geen unaniem akkoord worden bereikt, dan wil dat niet zeggen dat de Formule 1 opgescheept zit met veel te vrij te interpreteren reglementen: "In dat geval gaan we de reglementen stap voor stap bijschaven met technische richtlijnen. Dat kan vrij onoverzichtelijk worden, dus ik denk dat we er met zijn allen op in moeten zetten de reglementen direct voor iedereen in één document vast te leggen. Het komt vast allemaal goed." De aanpassingen van de reglementen richten zich vooral op de vraag waar op de auto de teams de ruimte hebben om het bodywork uit te bouwen en waar niet.
Meest gelezen