Op de vraag van RacingNews365 of men zich na het incident in de eerste bocht heeft gebogen over de schuldvraag, antwoordt wedstrijdleider Michael Masi bevestigend. "We hebben er naar gekeken, zodra de safety car weer naar binnen kwam. We hebben echter besloten dat omdat het om de eerste bocht van de eerste ronde ging en het een race-incident betrof", aldus Masi. Gevraagd naar of Max Verstappen iets te verwijten valt op de manier waarop hij op redelijk hoge snelheid door Eau Rouge reed en of de FIA dat had kunnen voorkomen, geeft Masi te kennen dat het aan Verstappen was om de situatie goed in te schatten. "Uiteindelijk kan alleen de coureur voelen hoe de auto er aan toe is. Wij hebben natuurlijk de zwarte vlag met de oranje stip om aan te tonen dat een auto schade heeft en dat de coureur naar binnen dient te komen, maar in dit geval was die schade voor niemand zichtbaar." De Australiër vervolgt: "Indien een auto in de eerste ronde een voorvleugel verliest, dan is dat zichtbaar voor ons en kunnen we ingrijpen. Maar soms is het zelfs voor het team zelf moeilijk om de schade op afstand op te nemen."
Meest gelezen