Voordat Rich Energy in 2019 in zee ging met Haas F1 sprak de energiedrankjesfabrikant met Williams over een rol als sponsor. De stickers zouden zelfs al op de auto hebben gezet, voordat een definitieve deal op het laatste moment niet doorging. Een foto van die auto werd door Rich Energy gedeeld, inhakend op de grote financiële problemen van het team: "Wat de Rich Energy Williams Formule 1-auto had moeten worden. Een geweldig team dat met de juiste leidinggevenden en een flinke investering weer op het podium kan staan inde Formule 1", zo luidt het bijschrift. Wat de intentie is van de tweet is niet geheel duidelijk. De één stelt dat het een trap na is van de verongelijkte Rich Energy-CEO William Storey, die naar verluidt zelf achter het Twitter-account zit. De vrij lovende woorden kunnen echter ook worden gelezen als openlijk geflirt met het team. Het is echter maar de vraag wel Formule 1-team dan ook in zee zou willen gaan met Rich Energy. Het bedrijf maakte zich als Haas F1-sponsor belachelijk door openlijk uit te halen naar het team en betalingsverplichtingen niet na te komen. De claim van Storey dat Haas F1 met Rich Energy als sponsor Red Bull wel even zou verslaan, haalde eveneens de headlines, maar kon vooral rekenen op hoongelach.
1267044623748382721
The proposed Rich Energy Williams Racing car at @WilliamsRacing HQ. A great team that with the right management and investment can get back on the podium in @F1 #RichEnergy #British #EnergyDrink #WilliamsF1 #F1 #Motorsport #History #WilliamsRacing pic.twitter.com/8yhe4sHuo3 — Rich Energy HQ (@rich_energy) May 31, 2020
Meest gelezen