In een teleconferentie liet Carey weten te menen dat de Formule 1 jarenlang niet goed genoeg naar het promotionele gedeelte heeft gekeken, en dat er op dat vlak nog veel te winnen valt.
"Het promotionele gedeelte van onze business wordt als meer volwassen gezien als andere manieren waarop geld binnenstroomt. Dit wordt benadrukt door het gebrek aan investeringen dat het vorige regime deed. In simpelere taal: de evenementen werden oudbakken, waardoor de promotors keken naar kosten in plaats van groeimogelijkheden", zei Carey. "Vandaag de dag zijn de evenementen waardevoller dan ooit tevoren, we hebben een premium evenement van wereldklasse. We moeten die waarde behouden en goed communiceren met de lokale organisaties. Volgens mij komt dat bericht goed door bij zowel bestaande als toekomstige GP-organisatoren." “Groei is nog steeds mogelijk, zeker op het promotionele vlak. Drie factoren kunnen die groei aanwakkeren". legt de Amerikaan uit. "Ten eerste willen we meer dan de huidige 21 Grands Prix gaan organiseren. Het wordt niet al te gek, maar we zijn blij met het nummer waar naar we streven. De diversiteit van de nieuwe locaties is goed.” “Elke race moet aantrekkelijk zijn voor de fans, en een aantrekkelijke zakelijke kant hebben. Vietnam is een goed voorbeeld. Ten tweede gaan we een paar hedendaagse wedstrijden waar onaantrekkelijke overeenkomsten mee zijn gesloten vervangen met nieuwe evenementen of overeenkomsten. Het derde punt zit ‘m in de gebruikerservaring van VIP's.” Welke Grands Prix precies uit moeten kijken voor hun toekomst laat de Amerikaan in het midden, wel lijkt duidelijk dat onder meer de Braziliaanse GP tot de zorgenkindjes behoort. Door een maas in de wet hoeft de organisatie daar namelijk de komende jaren geen startgeld te betalen.
Meest gelezen