Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Formule 1-coureurs niet te spreken over Pirelli-banden van 2020

Pirelli, bandenleverancier van de Formule 1, heeft de teams voor de Grand Prix van de Verenigde Staten een aantal prototypen van banden gegeven om te testen. In de vrije trainingen op vrijdag reden verschillende coureurs met het rubber van volgend seizoen. De meesten waren er niet over te spreken.

De extra banden die Pirelli heeft meegenomen naar de Grand Prix van de Verenigde Staten zijn prototypen voor compounds die volgend jaar, in verbeterde vorm, in gebruik moeten worden genomen. De bandenfabrikant had bij de teams een aantal sets afgeleverd, zodat de coureurs er alvast kennis mee konden maken en feedback konden geven over het rubber. Vooralsnog voelen de Formule 1-coureurs weinig voor de nieuwe compounds. Degenen die de desbetreffende Pirelli-banden aan de tand hebben gevoeld, zijn vrijwel unaniem niet onder de indruk. McLaren-coureur Carlos Sainz liet na afloop van de training bijvoorbeeld weten dat de banden "heel raar en slecht aanvoelen". Romain Grosjean van het Formule 1-team van Haas is vooral teleurgesteld dat er weinig verschil met de huidige banden is te merken. "Als je een sticker op de zijkant zou plakken, dan zou ik het verschil niet voelen. De banden lijken niet beter te zijn, dat is teleurstellend". Niet iedere coureur is even uitgesproken over het rubber van volgend jaar, maar duidelijk is wel dat eigenlijk niemand het op dit moment als een vooruitgang ziet. Pirelli lijkt zich weinig aan te trekken van de kritiek. Mario Isola, hoofd van de motorsportafdeling van de Italiaanse bandenfabrikant, is van mening dat Pirelli gemaakt heeft wat de teams wilden hebben, zo vertelt hij aan onder andere Motorsport Magazin . "De belangrijkste doelstellingen waren een betere 'weerstand', een betere verdeling van de temperatuur en dat ze minder oververhitten. Dat hebben we bereikt met deze band. Het doet mij verder weinig als dat betekent dat ze minder grip hebben".

Viaplay

Unibet
Coureur
Team
Odds
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet
x
Portimao Verstappen test Ferrari in Portugal