De coureurs sturen via een chicane de pits in, maar de pitbox van Mercedes ligt in het verlengde van de rijrichting van die chicane. Mocht het gaan regenen en dus glad worden in de pitstraat, dan vrezen de Formule 1-coureurs voor de veiligheid van de Mercedes-pitcrew. Het probleem werd op vrijdagavond in een briefing al besproken, waarop de snelheidslimiet in de pitlane verlaagd werd van tachtig naar zestig kilometer per uur. Mercedes-teambaas Toto Wolff twijfelt of dat voldoende is: "Ik heb het tijdens de DTM-races op de Hungaroring door aquaplaning mis zien gaan en daar reden ze niet harder dan veertig kilometer per uur. Ik maak me dan ook zorgen over veiligheid van mijn mannen, maar ik vertrouw op het oordeel van de FIA."
Desondanks wil Toto Wolff volgend jaar veranderingen zien, net als Carlos Sainz, die vooral problemen heeft met de uitgang van de pitstraat: "Als het regent zien we vanwege de spray in de spiegels niet of er iemand aankomt, terwijl de uitgang van de pits op de racelijn ligt. Nu zijn we weliswaar Formule 1-coureurs en kunnen we grote problemen vast en zeker vermijden, maar ideaal is het niet." Teamgenoot Nico Hülkenberg wijst aan de andere kant op een stukje eigen verantwoordelijkheid van de coureurs: "Als de omstandigheden een bepaalde snelheid niet toestaan, moet je zelf ook willen vertragen. Het klopt dat monteurs aan onze rijkunsten worden blootgesteld, maar als iedereen zijn verantwoordelijkheden neemt, komt het heus wel goed."
Meest gelezen