Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Formule 1 gaat samenwerken met Snapchat

Liberty Media heeft een deal gesloten met het populaire Snapchat. Onderdeel van deze deal is dat er op een interactieve manier beelden worden gedeeld van de Formule 1 op Snapchat.

Dit weekend wordt de samenwerking gelanceerd en kunnen gebruikers zelf via 'Our Stories' verslag doen van de GP van Groot-Brittannië. Gebruikers kunnen foto's en video's uploaden en zo een bijdrage leveren. Belangrijkste doelstelling is om het publiek en de fans meer te betrekken bij de Formule 1. Een van de actiefste Snapchat gebruikers van dit moment is Lewis Hamilton. De Brit die tijdens een GP weekend selfies en video's maakt en post op zijn online kanalen. Later dit jaar zal er ook tijdens de Grands Prix van Singapore, Japan, Verenigde Staten, Mexico, Brazilië en Abu Dhabi verslag worden gedaan via Snapchat.

De samenwerking met Snapchat past bij het verbreden van de doelgroep van de Formule 1. Veel jongeren vinden de sport niet erg aantrekkelijk, onder meer doordat de races soms saai zijn. Met dit soort korte clips wil de FOM ook de jonge fans meer betrekken bij de sport en inspelen op de snel veranderende digitale wereld.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi