© Williams

Nieuwsoverzicht

'Formule 1 staat voor grootste aerodynamische revolutie sinds 2009'

Als we Williams' technisch directeur Paddy Lowe moeten geloven staat de Formule 1 aan de vooravond van de grootste aerodynamische regelwijzigingen sinds 2009.

Om het inhalen en close racing an sich in 2019 te bevorderen wordt het aerodynamische concept van de Formule 1-auto flink overhoop gehaald. De voorvleugels worden breder en eenvoudiger, terwijl de achtervleugels een stukje groter worden.

Hoewel de Formule 1 de laatste jaren al enkele visuele veranderingen heeft ondergaan, was geen enkele ingreep op aerodynamisch gebied zo groot als die van volgend jaar, zo claimt de technisch directeur van Williams, Paddy Lowe in gesprek met Racefans.net.

"De wijzigingen zijn enorm. De koerswijziging is misschien niet zo groot als die van 2009 (toen voorvleugels breder werden, achtervleugels smaller en hoger, en de wagens over het algemeen een sterk uitgekleed uiterlijk kregen), maar hebben sowieso meer impact dan die van 2014 en 2017."

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen