Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan

In het vijfde jaar van haar tweede Formule 1-comeback heeft Renault voor het eerst sinds de terugkeer een Fransman achter het stuur van een van haar bolides zitten. Naast routinier en blikvanger Daniel Ricciardo is namelijk Esteban Ocon naar het team gehaald.

Biografie Renault

Renault is druk met een langetermijnproject: in 2016 keerde men terug, in 2017 werden de eerste hoopgevende resultaten geboekt en in 2018 was de Régie de beste stal achter de gebruikelijke top drie. Afgelopen seizoen stokte de vooruitgang echter, en zag Renault klantenteam McLaren langszij komen.

Met het oog op de grote aanstaande regelveranderingen voor 2021 en met de tegenvallende resultaten in het achterhoofd, besloot het team enkele afdelingen te reorganiseren. Stiekem hoopt het daar al in 2020 de vruchten van te plukken, maar het vizier bij Renault is nu al vooral op 2021 gericht.

De historie wijst uit dat Renault alles in huis heeft om de wereldtitel te grijpen. Dat deed het als motorleverancier onder andere in samenwerking met Benetton en Williams, maar hoofdstuk '05/06' wordt met gouden pen opgetekend. Fernando Alonso gaat in het blauw-geel van Renault naar de wereldtitel na spannende duels met Kimi Raikkonen in 2005 en Michael Schumacher 2006. Sindsdien staat het team droog, maar formeel is het langetermijnproject dan ook nog niet ten einde.

RN365 Special
Waarom het stuiterende Mercedes eens heel goed in de Formule 1-spiegel moet kijken

Bij Mercedes zou men graag zien dat er iets wordt gedaan aan de stuiterproblemen in de Formule 1, maar zoals onze technisch F1-analist Paolo Filisetti redeneert en uitlegt, moet het team bij zichzelf ten rade gaan en er geen politiek spelletje van maken.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Geen grote updates meer voor Verstappen en Perez