Voor Charles Leclerc wordt de Formule 1 Grand Prix van België mogelijk een pittige opgave. De kans is groot dat hij zo goed als achteraan zal starten, nadat Ferrari tal van motoronderdelen zou hebben gewisseld, waaronder ook zijn MGU-H. Deze wordt in dat geval vervangen door een geüpdatet exemplaar, dat meldt het Italiaanse Formu1a Uno . Naast de MGU-H werden naar verluidt ook de verbrandingsmotor, de MGU-K en de ES (Energy Store) vervangen. Leclerc zit al ruim aan zijn maximaal toegestane motorwissels zonder gridstraf en dus werpt het totaal aan mogelijke gridstraffen hem terug tot de staart van de grid. Eerder legden we al uit waarom een dergelijke keuze van Ferrari volkomen logisch zou zijn. Volgens de publicatie rijdt teamgenoot Carlos Sainz wel met zijn oude motor met alle bijbehorende motoronderdelen. Zijn huidige aandrijflijn is minder oud, aangezien hij voor de GP van Frankrijk naar een nieuwe motor wisselde, nadat zijn vorige krachtbron in Oostenrijk letterlijk in vlammen opging.
Meest gelezen