De grote teleurstelling van de mislukte kwalificatie op zaterdag, waar George Russell door fouten van Mercedes niet verder kwam dan P18, werd op zondag deels goedgemaakt. Russell had een geweldige start en reed uiteindelijk naar de zesde plek. "Zondagochtend werd door onze engineers gezegd dat P11 realistisch was en P7 als we er echt het maximale uit zouden halen. Maar om dan P6 te pakken, zonder safety car en zonder virtual safety car, dat is echt een geweldig resultaat", zegt Russell tegen onder meer RacingNews365 . "Het is ook het bewijs dat dit weekend eigenlijk een gemiste kans was. Ik ben ervan overtuigd dat ik er gisteren bij Lewis bij had kunnen staan", doelt Russell op de poleposition van zijn teamgenoot. "Dit is een van mijn favoriete circuits. De auto heeft hier altijd goed gepresteerd. En als je dan twee wagens hebt die kunnen strijden voor P2, dan heb je veel meer opties. Als dingen net wat anders waren gelopen dan had Lewis ook voor P2 kunnen vechten. Het is dus een gemiste kans. We zullen ervan leren, maar het positieve is dat we voor liggen op Aston Martin en Ferrari."
"McLaren gooit het in de war"
Op McLaren daarentegen moet Mercedes nu alweer voor de tweede race op rij toegeven. "Het is absoluut duidelijk dat ze kanshebbers zijn voor de titel van het op één na snelste team. Het is heel vreemd dat Aston Martin aan het begin van het jaar duidelijk de op één na beste was en dat ze nu niet zo competitief lijken te zijn. Ferrari heeft veel vooruitgang geboekt. En McLaren heeft een enorme sprong gemaakt. Als McLaren er niet was geweest, zouden we heel erg tevreden zijn met de vooruitgang die we boeken. We nemen een voorsprong op de teams achter ons, maar McLaren gooit het in de war", zegt Russell. Maar bang om achterop te raken nu McLaren ineens sprongen vooruit maakt, is Russell niet. "Omdat ik in het team geloof. Ik denk dat het ons vertrouwen en optimisme geeft dat we die stap vooruit naar Red Bull kunnen maken. We zijn niet gefocust op McLaren of Aston Martin of Ferrari. We zijn gefocust op Red Bull."
Meest gelezen