Het Grand Prix-weekend van Brazilië is er vooralsnog niet een waar Mercedes heel blij van wordt. Weliswaar pakte Lewis Hamilton de snelste tijd tijdens de kwalificatie, enkele uren daarna moest hij plots opdraven bij de stewards. Er zou iets niet kloppen aan zijn DRS, die te ver open stond tijdens de desbetreffende kwalificatie. Naar verluidt dreigen er nog grotere problemen voor Mercedes, want de FIA zou er ook op zijn geattendeerd dat de achtervleugel van Mercedes te flexibel is, zo heeft RacingNews365 begrepen. Dit zou alleen gebeuren bij een snelheid van boven de 260 kilometer per uur. Mogelijk is de FIA toen gaan kijken en is het vervolgens gestuit op de DRS die te ver open stond, wat weer een aparte zaak is. Op vrijdagavond lag de focus van de FIA in ieder geval op de DRS van Hamilton, waardoor de gehele Mercedes-achtervleugel mogelijk pas op een ander moment zal worden bekeken. Ironisch genoeg was het Mercedes dat eerder dit jaar bij de FIA aan de bel trok over een in hun ogen te flexibele achtervleugel van Red Bull. Daarop werden de tests aangescherpt waarmee de flexibiliteit van de achtervleugels werd gemeten. Nu zou Mercedes mogelijk zelf tegen de lamp zijn gelopen. Het is nog afwachten of er daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Red Bull zou mogelijk ook in protest kunnen gaan na afloop van bijvoorbeeld de sprintrace of de hoofdrace. Helmut Marko zegt dat zijn team het afwacht. "We denken nog na over onze handelswijze", zo wordt hij geciteerd door Auto, Motor und Sport .
Meest gelezen