Tijdens de Grand Prix van Monaco hanteerde Williams een bijzondere tactiek. Carlos Sainz en Alex Albon lieten om en om een gat vallen zodat ze pitstops konden maken en een puntenfinish veilig konden stellen. Dit tot frustratie van Mercedes, dat met George Russell en Kimi Antonelli kansloos achter de Williams-auto's aanreed. Teambaas James Vowles werkte in het verleden bij Mercedes en bood gedurende de race al zijn excuses aan, zo onthult Toto Wolff na afloop.
"Het spijt me. We hadden geen keus gezien wat er voor ons gebeurde", zo leest Wolff het bericht voor als hij voor de microfoons van onder meer RacingNews365 verschijnt. "Ik antwoordde dat we het wisten. James is een van mijn gasten. Ik wil niet neerbuigend klinken, aangezien hij carrière maakt als teambaas en het heel goed doet. Hij moest dit doen, weet je, hij heeft twee auto's in de punten. Ik denk dat het begon met de Racing Bulls."
Wolff blijft verder wel bij zijn standpunt dat de regels aangepast dienen te worden. "Ik denk dat we naar wat specifiekere regels kunnen kijken, zoals het stellen van een maximum aan hoeveel je kan vertragen. Je kunt geen trein ophouden. Inhalen is hier moeilijk, omdat je niet langzamer dan X seconden kan gaan ten opzichte van de leiders. Zo'n nieuwe regel zou waarschijnlijk voor een iets dichter veld zorgen."
"Verbetert dat het inhalen?", zo kopt Wolff zijn vraag zelf in. "Ik denk niet dat dat haalbaar is. We moeten hier ook met de organisatoren over praten en kijken of we iets aan de lay-out kunnen veranderen. Dat is moeilijk in een stad, we zijn beperkt door een berg en de zee. Maar weet je, ik zie de positieve punten. Dit is een ongelooflijk spektakel."
Abonneer je op ons YouTube-kanaal en je doet automatisch mee aan de winactie.
Abonneer & win!Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!