Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Gigantisch aantal testronden Honda: "Probleemloze dag, veel informatie"

Waar de eerste testdag op het Bahrain International Circuit nog voor een groot gedeelte in het water viel, daar konden de aanwezige Formule 1-coureurs tijdens de tweede in-season testdag van 2019 naar hartenlust rijden. Met name de door Honda voortgestuwde mannen reden veel rondjes in de woestijn.

Toro Rosso-debutant Alexander Albon, die afgelopen zondag de eerste WK-punten uit zijn Formule 1-loopbaan scoorde, spande de kroon. De 23-jarige Thai reed liefst 143 rondjes in Bahrein, het equivalent van tweeënhalve GP-afstand. Red Bull-testrijder Dan Ticktum kwam in zijn eerste F1-testdag tot 135 rondjes, de voor Pirelli banden testende Daniil Kvyat reed 111 keer in het rond. Eindstand: 389 ronden. "Nadat we gisteren (dinsdag, red.) enigszins onverwachts te maken kregen met regen, hebben we vandaag een gigantisch testprogramma af kunnen werken", laat Masamitsu Motohashi, de waarnemend technisch directeur van de F1-tak van Honda, weten. "Wederom kwamen er drie wagens met Honda-motoren de baan op, omdat Toro Rosso een bandentest verzorgde voor Pirelli." "Elk wagen die door ons van motoren is voorzien, reed ruim honderd ronden. We kenden een probleemloze dag en hebben ons motorprogramma afgestemd op het optimaliseren van de settings voor de komende races. Het resultaat was erg bevredigend. De vergaarde data en feedback worden direct bestudeerd, zodat we optimaal voorbereid zijn op de GP van China." Honda scoorde ruim twee weken geleden de eerste podiumplaats sinds haar rentree in de Formule 1, toen Max Verstappen diens Red Bull RB15 in Australië naar een derde plaats stuurde. Een wedstrijd winnen deed een door Honda aangedreven wagen niet meer sinds de Hongaarse GP van 2006.

Viaplay
x
Kalender F1 slaat terug op kritiek Verstappen: "Het is niet verplicht"