Rond de Grand Prix van Saoedi-Arabië ging het weer veel over de toekomst van Max Verstappen. De meest bijzondere transferopties kwamen voorbij, maar Verstappen gaf duidelijk aan dat hij niet van plan is om Red Bull te verlaten. De auto verbeteren was het devies, zo stelde Verstappen. Voormalig Formule 1-coureur Timo Glock houdt er echter serieus rekening mee dat Verstappen een sabbatical inlast. Hij wijst naar de veelbesproken straf van Verstappen in Jeddah.
"Het kan zeker gebeuren als hij vindt dat het allemaal te dom en gedisciplineerd voor hem is", stelt Glock tegenover Sky DE. "Misschien komt hij op een gegeven moment terug, maar je moet Verstappen serieus nemen als hij zegt dat hij afscheid zou nemen als hij herhaaldelijk buitensporig gestraft zou worden."
Glock wil overigens niet zeggen dat de straf in de strijd met Oscar Piastri onterecht was. "In de DTM (de klasse waar Glock in rijdt red.) dreigen ze ook met een hoge boete als je ongepaste emoties toont, dus je moet goed nadenken over wat je zegt. Hij was het niet eens met de beslissing, maar ik denk dat het uiteindelijk de juiste was. Hij zou de bocht niet hebben kunnen halen zoals je moet doen. De manier waarop hij na de bocht accelereerde, leidde ertoe dat het een duidelijke straf was."
Red Bull heeft het sowieso moeilijk, vindt Glock. "Het was geen gemakkelijke start van het seizoen. Er zijn fasen waarin de auto redelijk goed werkt, vooral op Suzuka. Het potentieel is er, maar je ziet ook veel problemen. In veel snelle bochten lijkt de auto te werken, maar in Australië en Bahrein was het tegenovergestelde waar. Je moet het analyseren en hopen op een update, waarna de toekomstkeuze van Verstappen duidelijk zal worden."
Ook interessant:
Na een weekje rust gaat het Formule 1-circus weer vrolijk verder met de race in Miami. Kan Red Bull hetzelfde doen als McLaren vorig jaar deed? Bovendien moet Max Verstappen in de komende races hopen op een succesvolle upgrade. Tom Coronel, Ruud Dimmers en Joris Mosterdijk bespreken het allemaal in een gloednieuwe Formule 1-podcast van RacingNews365!
Meest gelezen
In dit artikel
Praat mee!