De Grand Prix van Turkije belooft aankomend weekend een waar spektakel te worden. Voor het eerst in bijna een decennium keert de Formule 1 terug in Istanboel, waar er op een prachtig circuit wordt geracet. Niet alleen is het circuit bij de coureurs heel populair, deze keer valt er als het goed is ook voor de fans ook veel te genieten. In tegenstelling tot de andere nieuwe circuits; Mugello, Imola en de Nurburgring, moet het inhalen op Istanbul Park een stuk minder lastig zijn voor de Formule 1-coureurs. Dat zagen we al in 2011, toen er voor het laatst werd geracet. In totaal zagen we destijds 79 inhaalacties tijdens de race. Ook dit jaar kunnen er weer een mooi aantal inhaalacties worden verwacht. Weliswaar is het voor de coureurs iets lastiger om elkaar te volgen dan in 2011, met behulp van de twee DRS-zones kunnen we weer mooie gevechten verwachten. Vanaf bocht negen op weg naar bocht twaalf wordt er door de coureurs vol gas gegeven. Met behulp van de DRS-zone wordt inhalen daar relatief makkelijk. In het verleden hebben we al gezien dat de gevechten om positie meerdere bochten lang kunnen duren, zeker aangezien er slechts enkele bochten na de eerste DRS-zone een tweede zone komt, waar een zojuist ingehaalde coureur meteen weer terug kan slaan. Ook de huidige Formule 1-coureurs weten dat het een mooie race kan worden. Kevin Magnussen vertelt tegenover onder meer RacingNews365 : "Het is een van de betere circuits voor inhalen. Je hoeft niet een veel snellere rondetijd te hebben om degene voor je in te kunnen halen in vergelijking met de andere circuits op de kalender." "Bovendien ziet het er naar uit dat het een zware race wordt voor de banden, dus misschien zien we ook wel meerdere pitstops per coureur dit Grand Prix-weekend. Ik kijk er dan ook naar uit om met dit circuit kennis te maken", glimlacht de Deen. Met medewerking van Dieter Rencken . Voor Red Bull is 2020 een verloren jaar gebleken. Kan het team samen met Max Verstappen in 2021 het tij keren? Dit en meer in de nieuwste Formule 1-podcast van RacingNews365, met Tom Coronel, Ruud Dimmers en Thomas van Groningen.
Meest gelezen